آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان بورس امروز (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) با افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی: قوانین کارگری به درستی اجرا نمی‌شود پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکردشان منفی بوده است؟ شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان خودرو چیست؟ + مدارک و لینک ثبت‌نام ورود دیوان عدالت اداری به ۳ پرونده شکایت برای ابطال مصوبه دستمزد ۱۴۰۳ حال خوش کارگر، برنامه خوب دولت را‌  می‌طلبد حباب و قیمت سکه بیشتر شد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس‌لرزه‌های مصوبه جدید سازمان بورس| آیا بازارگردانان همچنان به رسمیت شناخته می‌شوند؟ تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها مالیات عجیب طلافروشان خبرساز شد | طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند
سرخط خبرها

طلا و سکه از این هم گران‌تر می‌شود؟ | فروشندگان سکه در بازار زیاد شدند

  • کد خبر: ۴۵۶۵۱
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
طلا و سکه از این هم گران‌تر می‌شود؟ | فروشندگان سکه در بازار زیاد شدند
امروز ۱۳ مهرماه ۹۹، در بازار ارز قیمت دلار با کاهش محسوس نسبت به روز‌های قبل، از کانال ۲۹ هزار تومان به ۲۸ هزار تومان بازگشته است، به‌طوری که قیمت دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، یورو ۳۳ هزار و ۶۰۰ تومان و درهم امارات ۸۰۰۰ تومان اعلام شده است.

نجمه سرباز | شهرآرانیوز، در روز‌های گذشته، افزایش قیمت ارز مدام رکورد‌های جدیدی را به ثبت رساند و در صرافی‌های بانکی نیز قیمت ارز به‌دنبال بازار آزاد درحال رکوردزنی بود، اما از صبح دیروز و با انتشار خبر‌های امیدوارکننده، بازار ارز و طلا مسیر نزولی را پیش گرفته است و برهمین اساس نیز دلار آزاد از کانال ۲۹ هزار تومان به کانال ۲۸ هزار تومان، دلار رسمی از کانال ۲۸ هزار تومان به کانال ۲۷ هزار تومان و سکه از کانال ۱۵ میلیون تومان به کانال ۱۴ میلیون تومان بازگشته است.


باقر معبودی‌نژاد، رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد، در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه اگر دولت به این موضوع وارد نشود، به‌طبع آینده مبهم و اسفناک در انتظار بازار طلا و سکه است، افزود: عوامل زیادی بر قیمت طلا مؤثر است که یکی از آن‌ها قیمت اونس جهانی است و دیگری قیمت دلار است. مادام که قیمت دلار افزایش یابد، قیمت طلا هم افزایش می‌یابد و برعکس.


وی افزود: افزایش قیمت دلار این روز‌ها باورنکردنی است و درحالی به کانال ۲۹ هزار تومان رسیده است که پذیرفتنی نیست. قیمت دلار بازار طلا و سکه را هم تحت تأثیر قرار داده و همین باعث شده است قیمت طلا نیز به موازات قیمت دلار افزایش یابد. عامل افزایش قیمت طلا و سکه، هم اونس جهانی و هم افزایش قیمت ارز است، به‌عبارتی بحث عرضه و تقاضاست.


به گفته وی، تاکنون این اتفاقات که این روز‌ها بازار درحال تجربه‌کردن آن است، در حوزه قیمت دلار اتفاق نیفتاده بود. این بازار آینده مبهمی دارد. شاید اینکه ارزش پول ما کم می‌شود، در کوتاه‌مدت اثرش مشخص نشود، اما قدر مسلم در درازمدت روی زندگی ما اثر می‌گذارد و شرایط اقتصادی خیلی سخت می‌شود.


رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد درباره پیش‌بینی بازار طلا و سکه در مشهد و تداوم افزایش قیمت‌ها گفت: اگر قیمت دلار متوقف شود، حتما قیمت طلا هم ثابت می‌ماند و بلکه کم می‌شود و اگر نباشد، هر چقدر دلار گران شود و ارزش پول ما پایین بیاید، متأسفانه وضعیت همین است و ما باید هر روز شاهد نوسانات و پایین‌آمدن ارزش پول ملی باشیم. با این حال پیش‌بینی ما حاکی از آنست که قیمت طلا و سکه حتما در چند روز آینده کاهش خواهد یافت.


وی تنها راه برون‌رفت از افزایش ناگهانی قیمت دلار و طلا را منوط به تزریق ارز از سوی بانک مرکزی به بازار اعلام کرد و گفت: در گذشته نه‌چندان دور، صرافی‌های بانک مرکزی دلار می‌فروختند و بلافاصله که قیمت دلار درحال گران‌شدن بود، برای فروش دلار اقدام می‌کردند و به‌عبارتی قیمت‌ها شکسته می‌شد.

 

وی خاطرنشان کرد: جالب است بازار راکد نیست. بازار زیورآلات و مغازه‌ها کساد است، اما عده‌ای هستند که این روز‌ها برای خرید سکه مراجعه می‌کنند و بازار حسابی سکه شده است. اما از امروز که قیمت سکه کاهش یک میلیون تومانی داشت، باز بر تعداد فروشندگان سکه در بازار اضافه شده است.


رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد در ادامه با بیان اینکه افزایش قیمت سکه و طلا و تمایل به سرمایه‌گذاری مردم در این بازار، خرید طلای آب‌شده را در بین شهروندان رونق داده است، افزود: اینک به‌دلیل نوسان قیمت سکه، خرید و فروش آن در بازار مشهد رونق دارد، اما تقریبا معامله زیورآلات طلا در این بازار انجام نمی‌شود. امیدواریم با کاهش قیمت طلا و سکه مردم دوباره برای خرید به این بازارها مراجعه کنند و بازار رونق داشته باشد.


آخرین اخبار درباره قیمت طلا و سکه را در شهرآرانیوز بخوانید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->